تبلیغات
Food & Beverage Management - سرمایه گذاری درامرآموزش

Identify the right candidate for you

برای اینكه یك هتل یا رستوران بتواند كاركنان ماهری پرورش دهد نیاز به سرمایه‌گذاری در زمینه آموزش كاركنان دارد كه در این میان، نقش مدیر نقشی اساسی و مهم است. ممكن است بعضی استدلال كنند كه به ‌دلیل نقل و انتقال كاركنان چنانچه یك هتلی در این راه سرمایه‌گذاری كند این به سود هتلهای دیگرخواهد شد اما واقعیت آن است كه اگر آن هتل دارای فضای آموزشی مطلوبی باشد و عوامل انگیزش در آن رعایت شود در نهایت نقل و انتقال كاركنان به‌ طور طبیعی كم خواهد شد و البته اگر هتل نتواند با كاركنانش درست و مناسب رفتار كند، آنها به هرحال هتل را ترك خواهند كرد.
آموزش، هنگامی واقعاٌ به نتیجه می رسد كه مدیرهتل تلاش كند هتل را به‌صورت سازمان یادگیرنده تبدیل كند. در هر هتلی دنیایی از اندیشه های ارزشمند خوابیده است و تنها راه تبدیل آنها به یك امتیاز رقابتی، ایجاد تشنگی برای یافتن و به‌ كار بستن آن اندیشه‌هاست. باید دید در كجا اندیشه‌ای بهتر وجود دارد تا بتوان آن را یافت و از آن آموخت و آموخته تازه را اجرا كرد. به ‌عبارت دیگر، مدیر هتل باید شرایط را طوری فراهم كند كه كاركنان هتل تشویق شوند هم از درون و هم از بیرون هتل بیاموزند.


مدیر هتل باید شرایطی به‌ وجود آورد كه افراد، اطلاعات خود را در اختیار دیگران قرار دهند. برای این منظور می‌توان پاداشهایی در نظر گرفت و افرادی را كه اطلاعات خود را در اختیار دیگر همكاران قرار می‌دهند مورد تشویق قرار داد.

جلسات گروهی، یكی از ابزار مناسب برای گسترش دانش و تبادل آن با دیگران است. در این جلسات می توان هر بار موضوع یا موضوعات جدیدی را مورد بحث قرار داد و افراد را به بحث و تبادل نظر پیرامون آن دعوت كرد. در این جلسات، مدیرهتل می تواند بسیاری از مطالب مورد نظر خود را به حاضران منتقل سازد و از این راه به ‌طور غیرمستقیم به آموزش‌دهی بپردازد.
.
هر فردی كه در یك هتل استخدام می شود در بدو ورود بسیاری از مسائل را نمی داند، لذا ضروری است كه در ابتدا مدتی را تحت آموزش باشد.


چنانچه كاركنان هتل در شرایطی كاركنند كه بتوانند اندیشه های خود را مطرح سازند به شكوفایی اندیشه‌های آنان می‌انجامد. بهترین حالت آن است كه یك مدیر درباره اندیشه‌هایی كه از سوی زیردستانش به وی تسلیم می شود، نگرش مثبت داشته باشد. باید به آنها امكان داده شود تا بتوانند اندیشه‌هایی را كه به ذهنشان می رسد به كار بندند. گر چه ممكن است برخی اشتباهات نیز اتفاق افتد ولی درصد موفقیت ها بسیار افزون‌تر از زیان آنها خواهد بود.
بسیار مهم است كه مدیرهتل اطمینان یابد آیا فضای محل كار چنان است كه در آن كاركنان به‌آسانی عقاید و نظرهای خود را بیان كنند؟ آیا مدیران بخش ها به سخنان زیردستانشان گوش فرا می دهند و آیا در صورتی كه اندیشه نو و موثری یافتند آن را به كار می بندند؟ این راهكاری است برای پروراندن خرد گروهی. گردآوردن دانش و آگاهی همگان به‌طور طبیعی دستیابی به نتایج بهتر و بزرگتر از آنچه را كه مدیر به‌تنهایی می تواند به‌دست آورد ممكن می‌سازد.

مدیر هتل باید كاركنان خود را به تفاهم و توانمندی بسیار هدایت كند. او باید آنان را با سخنان ساده و دقیق آموزش دهد و هرچه بیشتر با ملاطفت مفاهیم را به آنها منتقل سازد. ولی زمانی كه لغزشی صورت گرفت و زمان اصلاح آن فرا رسید، یك مدیر هتل باید توانا باشد تا فرد خطاكار را چنان توبیخ كند كه از تكرار آن خطا جلوگیری شود. آزادی بی‌اندازه، استقرار انضباط مطلوب را در هتل با مانع مواجه می سازد و سرانجام كسانی را كه در آنجا كار می كنند از رشد و پیشرفت باز می‌دارد.



تاریخ : چهارشنبه 6 مهر 1390 | 11:05 | نویسنده : Mansouripour 09153096473 | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.